نشست مرحله‌ی اول چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر احمد شاملو

نشست مرحله‌ی اول چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر احمد شاملو، با حضور اعضای موسسه الف. بامداد، شاعران برگزیده و داوران این مرحله برگزار می‌شود.

 به نقل از ستاد خبری چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر شاملو، این نشست که به منظور معرفی بیشتر شاعران منتخب مرحله‌ی اول و شعرخوانی آنان بر پا می‌شود، فرصتی است برای گفت‌وگو با داوران و پرسش و پاسخ با آن‌ها. این مراسم روز پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در موسسه‌ بهاران برگزار می‌شود.

هیات داوران مرحله‌ی اول در هفته‌ی گذشته، یکم مهرماه، در بیانیه‌ای اسامی ۱۵ اثر برگزیده‌ی این هیات را برای حضور در مرحله‌ی دوم جایزه‌‌ی شعر شاملو اعلام کرد. این ۱۵ عنوان از میان ۱۶۹ اثر برگزیده شده‌اند، آثاری که از سوی شاعر یا ناشر اثر برای دبیرخانه ارسال شده و همگی چاپ اول سال ۱۳۹۶ خورشیدی و واجد شرایط شرکت در این رقابت ادبی بوده‌اند. این ۱۶۹ اثر طی بیش از سه ماه بر مبنای معیارهایی معین از سوی داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند که این معیارها در بیانیه‌‌ی هیأت داوران مورد اشاره قرار گرفته است. در بیانیه عنوان شده بود که امسال ۲۰۴ عنوان اثر برای شرکت در جایزه‌ی شاملو ارسال شده که از آن میان ۳۵ عنوان، شعر نو یا چاپ اول سال ۱۳۹۶ و لذا واجد شرایط شرکت در این رقابت ادبی نبوده‌اند.

هیات داوران همچنین هشت اثر را به خاطر کسب ۲ رأی از ۳ رأی داوری این مرحله، شایسته‌ی تقدیر و معرفی دانستند. کاظم کریمیان، محمود معتقدی و شهریار وقفی‌پور اعضای هیات داوران مرحله‌ی اول داوری چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر احمد شاملو هستند.

 

نتیجه‌ی نهایی نیز روز ۲۱ آذر و در مراسم نود و سومین سالروز تولد احمد شاملو اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر

دیگر رسانه‌ها

بیشتر

اطلاعیه و بیانیه‌ها